מוחין רפואת קבלה
English הזמנות ויצירת קשר תגובות נרפאים וניסים רפואות מוחין ספרים אודות עמוד הבית

מרפא עץ חיים

     
מרפא עץ חיים
 לרפואת  האדם
העם והעולם,
בסיוע
השכינה, מזמור
לנשמה, לחיים טובים
 וגאולת עולמים,  לחפצים
באמת  האל  למען  האדרת
שמו ישתבח ברבים ולעשיית
 טוב  לכל  העולמות  בתיקון
המעשים והמידות. הארה
בסוד   החיים   וההויה,
הרפואה  והמחלה,
 ובסיסי הקבלה:
210 עמודים
פדיון- 60 ש"ח 
 
 
 
 
 

                                          
 
 
 
 

הקדמה

ג'  שערים  נפתחים  בספר "מרפא עץ  חיים".   השער הא' הוא שער 

הכבוד ונקרא בשם הכולל  "מרפא עץ  חיים",  וכולל סיבת הדברים 

מטרם בריאה ועד שלבי בריאת העולמות, ומטרת בריאת עולם הזה 

והדרך לילך בו בתיקוני המידות, כנדרש מכל אדם למען יחייה רצון 
הבורא  באמת,  ויבין  הנתיב  והדרך  למען  יחבר  אותיות  למעשה. 

ודובר  עוד  בכללים  הכרחיים  בלימוד  תורת קודש באמת קבלתה, 

וסיבת מחלות האדם, ודרך הופעתן, ובדרך ריפוי הנפש והגוף למען
יחלים האדם וירפא רפואת אמת.
 

השער  הב'  הוא  שער  יוצר  ונקרא  בשם  "עץ חיים מרפא", ופותח 

ומרחיב  ומפשט  ומסביר  בדברים  משער  הא'  בחכמה,   וברפואה 

ובריפוי המידות.
 
השער הג' הוא שער עשה ונקרא בשם "אגרת הרפואה" ומבאר כללי 
הדברים  אותם  נדרש  האדם לקיים למען טהרת דרכו,  נפשו  וגופו, 
ועצות לשמירת הבריאות והמנעות ממחלות.
 

הספר   נועד   לתאר   בסודות   המחלה   והריפוי   ובסודות   החיים 

ההכרחיים לנו למען נזכה לטעום טעם אמת  בחכמה  ולהאדיר  שם 
בוראנו  ברבים.   הספר  נועד  לבניית  תבנית  רוחנית  בריאה  בדרך 
התורה והקבלה וסגולות רבות צופן ומצניע בתוכו למען  הפצת  אור
הפנימיות  לכל  ישראל.    למען  נקרב  גאולה  ונזכה  לאור  באורה 

ובאורו של משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

הפוך בה והפוך בה שהכל בה:

בברכה,

אנכי הצעיר

דוד ברוך

 

י.

לנשמה  תפקיד,  כצורך  עליון,  לתקן  את  מידות  האדם,  כנגד סוד 

צמצומה  וירידתה  לעולם  הזה,   כנגד  סוד  שרשה  העליון  ומקום 

החשכתה  באדם  הראשון :
 

בגבול  הזמן  שהוקצב  לאדם  לחיות  כנשמה  בגוף  במלכות,  עובר 

האדם  חויות,  התנסויות,  התמודדויות  והיבחנות  בעשרת  המידות 

שהן  כנגד  עשר  ספירות,  כפי  ענין  תיקונו :
 

דביקות  האדם  בעיקר  שרש  התורה  "ואהבת לרעך כמוך"  כוללת  
את כל עשר הספירות, כל המצוות, והיא "ואהבת את ה' אלהיך", כי 
דרך תיקון האדם היא באהבת חברו, היא אהבת  האל:   בדרך  האל 
ישיג  האדם   את   מעלותיו,    וישתווה  האדם  במעלותיו  למעלות  
רצונות  הבורא  יתברך  כלפיו,  הן   עשרת  המידות :
 

כנגד ספירת המלכות היא מידת ההכנעה  בה לומד האדם את  גדולת

הכניעה לרצון הבורא בעולמו הן בכללות הנבראים והן בפרט האישי
היחיד.   על האדם להלחם ברצונו האנוכי להשיג קיומו למען גדולת
עצמו :    ויקיים רצון הבורא יתברך :
 

כנגד  ספירת  היסוד  היא  מידת  האמת,  בה  לומד  האדם  את  רצון

נשמתו האמיתי, שהוא יחס  ודרך  אמת  כלפי  כל  הנבראים,  וילחם 

האדם  בשקר,  ויאמר ויעשה ויבטא כל  חפצו  באמת,  ולמען  האמת 

הנשגבת העליונה, ולא יסתיר האמת בשקר למען צרכי עצמו :
 

כנגד  ספירת  ההוד,  היא  מידת  התמימות,  בה  לומד האדם לדרוש 

בתיקון  המעוות  והשמת  דבר  על  כנו,  כפי  צורך  נשמתו  וטהרה, 

וילחם  האדם  בכיסויי  פנים  וכיסויי  טוהר  האמת :   
תום, משמעותו ­ ישר :
 

כנגד ספירת הנצח היא מידת הבטחון,   בה לומד האדם לבטוח באל 

עליון שיוליכו נאמנה בדרך תיקונו,   בכל דרכיו עלי אדמות,  וילחם 

האדם  בספק  ובפחד  ובחוסר  אמונה :
 

כנגד ספירת התפארת היא מידת הרחמים והשלום,   בה לומד האדם 

את מידת הסלחנות כלפי הנבראים וההטבה עמהם,   וילחם בקשיות 

לבו ובהקשחת נתינתו :
 

כנגד  ספירת  הגבורה  היא  מידת  היראה,  בה לומד האדם יראת ה' 

והשמרות  מביטוי  הרע  בדרכיו ובמעשיו :
 

כנגד  ספירת  החסד,  היא  מידת  האהבה,  בה  לומד האדם להיטיב 

לשאר  הברואים  בכל  מידת  יכולתו,  וילחם  האדם  בנתינה  למען 

תאוות  עצמו  ומחסורו  שלו :
 

כנגד הדעת, היא מידת הייחוד, בה לומד האדם לייחד את כל ענייניו

לשם  שמים,  ולהתחבר  בכך  לשרש  עליון  עוד בחייו עלי  אדמות, 

וילחם  האדם לעשות עניינו חיבור לעץ  החיים  ד'קדושה  ולא  ח"ו 

לעץ הדעת טוב ורע :
 

כנגד ספירת הבינה, היא מידת השמחה,  בה לומד האדם חדוות חיים

עלי אדמות, והתענגות  ביופי  וגודל  רוממותו יתברך,  וילחם  האדם

בעצבות  ובדך  און   על   ידי   יצירת   השמחה   בכל  כוחו   ומאודו, 

הללויה :  בבינה  בחינות  התשובה  והדביקות :
 

ספירת החכמה היא כנגד מידת הענווה,    בה לומד האדם את יופיה 

ומעלתה  הבלתי ניתנת לשיעור של המעטת עצמו בפני  בורא  עולם,

בסוד ענין  הזדככותו  ויכולתו  להעביר  אור  א"ס  לנבראים  כמידת 

צניעותו,  וילחם  האדם  בגאווה  ובהתנשאות,  ויהי  בענווה :
 

ספירת הכתר היא כנגד מידות האמונה, התענוג והרצון,  שהן סוד כל

המידות,  וכנגד  רצון  הרצונות,   ומבריכת  הטהרה  בתשובה שלמה

יוטב לנשמתו ויאמין בבורא לבדו, וימנע האדם מדרך אלהים אחרים
ואפילו יצטרך לחירוף נפשו בדבר :
 

כתר  קושר  דעת  קושר  תפארת  קושר  יסוד קושר מלכות קושר כל 

המידות: חכמה קושרת חסד קושר נצח:  בינה קושרת גבורה קושרת 
הוד  קושרת  מלכות:  דעת  קושרת  תפארת  כתר  עליון  קושרת כל 
המידות :
 

דבר קושר דבר והכל בסוד אחד יחיד ומיוחד 

 

יב.

כאשר פוגם אדם במידות, מיד מופיע כח שלילי, הן הקליפות, ביחס
 ישר למקום  הפגימה,  שהוא  עוררות  עץ הדעת טוב ורע ד'טומאה, 

באחד  מספירותיו,   ומשרש זה בעץ הדעת טוב ורע ד'טומאה  נמשך 

לאדם  כח  קליפות  זה, החודר ומבקע את החיה, ונכנס לגופו בדיוק 

במקום  המקביל  לענין  פגימתו, וכשם שפגם בעץ החיים ד'קדושה, 

הוא העולם הגדול,  נפגם מעץ הדעת טוב ורע ד'טומאה בגופו ממש, 
הוא העולם הקטן : 
 

הקליפות  מתפשטות  ומתרבות  ונמשכות  כלפי האדם ומולידות את

 כל המחלות משום שהכח השלילי מטמא ומחבל בגוף האדם,  ובכך

ענין כל המחלות כולן,    הבאות מעץ הדעת טוב ורע ד'טומאה ביחס

ישר  למעשי  פגימת  האדם  בחטאיו :
 

כח  הטומאה  מבקע  את  המערכת  הכוחנית  הנקראת  "חיה",   היא 

ההילה המקפת את הגוף הגשמי של האדם,   ומערער בשלב הראשון

את  האיזון  הכללי  הכוחני  של  האדם,   משום  ששואב  ממנו כוחו

בדרך חיבור  ההפכי,   ומחלישו ומנזק ערנותו משום ערבוב כח הדין

בכח החסד :
 

בשלב  השני  פוגם  כח  הקליפות  בכ"ד  סודות  מוקדי הגוף הגשמי

המצויים  בעמוד  השדרה  ביחס  לאופן  ודרגת  פגימתו  וחטאו  של 

האדם,  והם  ח'  מוקדי  נשמה  בחלק העליון של עמוד השדרה,  וח'

מוקדי הרוח בחלק האמצעי של עמוד השדרה, וח' מוקדי הנפש והם 
בחלק התחתון של עמוד השדרה :
 

בשלב השלישי  חודרות  הקליפות  לאיברים  החיצוניים  והפנימיים 

שהם רמ"ח במספרם:
 

בשלב הרביעי חודרות הקליפות לגידים שהם שס"ה במספרם :
 

בשלב  החמישי  מתפשטות  ומתרבות  הקליפות  כלפ י כל הבחינות 

הפנימיות יותר בגוף הגשמי הקשורות בסוד פגימתו עד לרמת  עומק 
עוררות  הדינים שחטאו  עורר  בעץ  הדעת  טוב  ורע  של  הטומאה:
 

בשלב  השישי  חוברות  הפגימות  כאחת  בכל  מרחב  הגוף  הגשמי

ומקיימות קשרי טומאה ביניהם :
 

השלב השביעי הוא פטירת האדם או האיבר,   והוא שלב גזר הדין בו

נקבע בשמים כי לא תהיה לאדם  זה  או לאיברו  תקנה  בזה  הגלגול, 

ונפטר האדם או איברו מן העולם :
 

המוסיף חטא לחטא יפגם כמידת חיבורם:    המוסיף חסד לדין ימעט

הדינים כמידת חסדו, והמוסיף דינים מקרב קיצו :
 

הגוף  הוא  המלכות  עצמה,   בה  מתממשים  כל  הספירות  של  עץ 

החיים,  ופגימת  הדעת  היא  בחכמה ובבינה וביניהם באופן הקשור 

לכל  הגוף  הגשמי  כולו:  בחינת הדעת  היא  במקום  בחינת  הכתר 

שאינה  נפגמת  בחלקה  הפנימי,  והיא אור חיותו עד החזרת נשמתו 

לבורא  עולם : 
 

יג.

הרי  לך  דרך  הופעת  מחלת  האדם.    גלגול קושר גלגול, ובאם לא 

ישלים  תיקונו יצטרך  לתקן  בגלגול  הבא,  ובאם  זכה באש גיהנום 

וזכה יטהר בגיהנום  ויכפר,  ובאם לא זכה באש גיהנום יתקן בגלגול

שמתחת  לגלגול  בגוף  אדם,  דהיינו  בתקופת  גלגול  בחי,  בצומח, 

בדומם  ובכף  הקלע,  שהוא  מקום שבמלכות,  בו  נעצרות  הנשמות 

שחטאו מכדי לשוב לחיי עולם הבא, ועדין לא הגיע זכותן להתגלגל
 בגוף, ולא זכו להטהר באש גיהנום :
 

מחלת  האדם  בגופו  תולדה  היא  של חליו הנפשי הרוחני הנשמתי 

החייתי   והיחידתי,   וחליו  בא  כדי  לידעו  באשר  לחליו  הפנימי, 

לידעו  שחטא  הוא  לקב"ה,   והקב"ה  מבקשו ודורשו לשוב מדרכו 

הרעה  ולחזור   בתשובה   שלמה  לפני  בורא  עולם,  משום  שחליו 

מחליא  סביבתו  ומטמא  עולמו  של  הקב"ה :
 

אין רפואת האדם רפואת אמת, אלא אם שב וחזר ותיקן דרכיו ואמרי

פיו ומחשבותיו, ובאם יתקן גופו בדרך רופאי הבשר או בדרך אלהים
אחרים   לא  יתוקן  חולי נפשו ותמשיך מחלתו ותתעצם  בו  ותסתיר

 

פניה  ותפרוץ  בו,  ויהיה  חייב  גלגול  ח"ו כדי לשוב ולתקן מחלתו,

אלא באם יחזרו בניו בתשובה שלמה לפני הקב"ה ויזכוהו,  ובאם לא

יחזרו  בתשובה,  יקבלו  בניו  ניצוצות  מחלתו  בחלקם,  ועוונו  יהפך

עוונם, ח"ו,  וינוקו בחזרתם בתשובה שלמה בתיקון המידות,  אמן כן 
יהי רצון :
 

 לד.

עוונות האדם הם סיבות מחלותיו.

הפרת  חוקי  הקדושה  מאל  עליון  מפרים איזון  כוחות נפשו דוחים

מגופו  את  קדושת  חיותו  מסתלקת  קדושתו  במידת  חטאו  חודרת 

לגופו  טומאת   חטאו  משחירה   לובן   זוך   אורות   חיותו   בנגעים 

נקודתיים טמאים, השואבים כוחות חיותו ומחלישים אונו ומחליאים
גופו :
 

הכתמים  הנקודתיים  השחורים הם כוחות הפוכים שליליים לכוחות 

האור  והטוהר  הם  כוחות  קדושת  עץ  החיים   המחיים   את   גופו 

ומאירים  יומו :
 

גוונים  שליליים  ונקודתיים   קיימים  ברב  סוגים  ביחס  ישר  לסוגי 

חולאים  ביחס  ישר  לעוונות  וחטאים :
 

באם   מתרבים   החטאים   מתרבות   הנקודות  השליליות   וחוברות 

לכתמים  גדולים   ומרובים   הפושטים   וכובשים   וממיתים   גידים 

ואיברים,  אלהים  גובה  חובות  מטמאים :
 

באם מתמעטים החטאים מתמעטים הניקודים השליליים אף נעלמים 
ולמקומם  חוזרים   באם   אנו   מתקנים   ומיטהרים   באמת   בוראנו 

מתכנסים  ומישרים  ההדורים   הדרכים   והמידות   וחוזרים   אורות 

הקדושה ומחיים ומחלים הגוף מנגעים וחולאים ויגל  אבינו  ישתבח

שמו וירננו עליונים ותחתונים :
 

לה.

ובאם  רב  השחור  מהאור  יש  לחפוץ בתיקון נאור יש לבטל הדינים

במעשים  טובים  וגלים  חיוביים  יש  לקבל  עבודת  תשובה   ולתקן

פנימיות סיבה  ומסובבה יש לתקן ולזכך נפש רוח נשמה חיה ויחידה 
ולכך טובה תשובה תרופה מוארה :
 

לו.

יש  לשוב  בתשובה  באמונה מיראה ואהבה, בכוונת הנשמה  בחסדי

נתינה  ומניעת  גשמיות  הרע, וכוונת הלב וניצוח היצר הרע והנצחת 

הטוב והודיית האל בטהרה ואהבת לרעך כמוך ואהבת את ה' אלהיך
 בכל  דרכיך  לשם  שמים  והאדרת שמו ברבים והמלכתו בכל תרי"ג 
חלקים של אמת הנשמה תהלל יה הללויה :
 

הללויה  בריאות  הגוף  הנפש  הרוח  הנשמה  החיה והיחידה ונגע זר 

לא  יקרב  באהליך  כי  ה'  שומרך,  ישמור  צאתך  ובואך מעתה  ועד 

עולם,  אמן  ואמן :
 

לט.

כלל  מחלות  האדם  מ"ט  שערים  של טומאה בשלל סוגי החשכתם 

והסתלקות  אורות  קדושת  האדם  ביחס  למקום ומידת פגימתו בעץ 

החיים  ד'קדושה,  והטמעותו  בטומאת  שערי  הטומאה  בפרי תאות 

הרע  ובתשובה  שלמה  יינקה :
 

ם.

יש להאיר החשכה בקדושה ולעולם כך אמת ריפוי כל מחלה :
 

םא.

מחלת  הגוף  סימן  לאדם לחזור בתשובה למען ייטיב דרכיו  ומעשיו

על  פני  האדמה  וישאף  ליראה  ואהבה  ואמונה שלמה. אמן כן יהי 
רצון : 
 

םב. 

שבור  זרוע  רשע,  ורע תדרוש­רשעו בל תמצא:   ה'  מלך  עולם  ועד,

אבדו  גויים  מארצו:   נבזה  בעיניו  נמאס  ואת  יראי ה' יכבד, נשבע

להרע  ולא  ימיר:   כי  זרועות  רשעים  תישברנה  וסומך צדיקים ה':

מה ­ תשתוחחי  נפשי  ומה  תהמי עלי,  הוחילי לאלהים כי עוד אודנו

ישועת  פני  ואלהי:   כצאן  לשאול  שתו מות ירעם, וירדו בם ישרים

לבקר וצורם לבלות שאול מזבול לו: ת חטאני באזוב ואטהר,  תכבסני
ומשלג אלבין:   זבחי אלהים רוח נשברה, לב נשבר ונדכא אלהים לא
תבזה:   בפרוח רשעים כמו עשב,  ויציצו כל פועלי און להשמדם עדי
עד:  
 
ואתה   מרום   לעולם  ה':    כי  הנה   אויביך,   ה',   כי  הנה  אויביך 

יאבדו,  יתפרדו כל פועלי און:   יביעו ידברו עתק,  יתאמרו כל פועלי 

און: 

 

יחל ישראל אל­ה' כי­ עם ­ה'  החסד,  והרבה  עמו  פדות:   והוא  יפדה 

את  ישראל  מכל   עוונותיו:    סומך  ה'  לכל  הנופלים,   וזוקף  לכל­

הכפופים:   כל הנשמה תהלל­יה הללויה :

 
חזק   חזק   חזק

 

יח.

ככל  שנצטמצם  יותר,  נצטנע,  ופשוטה וענווה תהיה הוויתנו מלפניו

יתברך, כך יקרבנו אליו.    כשם שנצטנע לפני אב,  אותו אנו מעריכים

ומכבדים,  אזי  ודאי  יותר  עד  אין  קץ,  לפני אבינו שבשמים,  עלינו

להצטנע ולהיות  פשוטים וענווים :
 

יט.

הבחינה  של  "אני  אמלוך"  קיימת  בכל  אחד מאתנו מעצם  הריחוק

וההחשכה,  ובכל עת מנסה בחינה זו להטות את הכף למצב של  "אני

אמלוך". ואף בבחינות הפנימיות והרגישות יותר בענינינו, יש  לבדוק
היטב  האם  קיים  מצב  של  "אני  אמלוך",  של רצון לא נקי:    באם

מצאנו  בחינה  של  גאווה,  של  "אני   אמלוך",  בעצמנו,  או  בסובב

אותנו,  עלינו לשנות  את  מצב  ה"אני   אמלוך",  למצב  של  הקב"ה

מולך:  ובאם  ימצא  האדם  ויטהר את כל המקומות בעצמו של  "אני

אמלוך" וימליך את הקב"ה בהם,   כלומר  יהפכם  ל"הקב"ה  מולך",

יתקן  האדם  ויאיר  שיעור  מידת  תיקונו,  ריחוקו :
 

כה.

אין סוף עומקים לתורה,  וכל אדם שונה בהשגתו מחברו.  האם  פעם

חשבת, שכל אדם באשר הוא, שונה תיקונו מתיקונך,  ושניכם בעולם

של תיקון, למרות  שהשגותיכם   שונות.   אהוב  את  עמיתך,  באשר

תיקונו, משום שגם הוא  עושה  את  תיקונו,  תהא  אשר  תהא  מידת 

השגתו :
 

גם האדם הפשוט בעיניך,  מנקה הרחובות או המוכר בשווקים, עשוי

להיות חכם בתורה, או צדיק נסתר, ואין אתה רואה ויודע.  אהוב,  כי

כולם בניו, ושנא  את  השקר  והמרמה :   "אין  מלאכה  המבזה  את 

בעליה" :   באם  תסיר  מחיצותיך,   אדם,   תוכל  לראות  שפע  טוב 

במציאות.  התנגד  להמצאות  קליפותיך,  וראה  טוב :
 

כו. 

כל  ענייני  החיים,  הלמידה  והחיבור  לתורה, נ מדדים  מצד הבורא 

יתברך  באור  הפנימי  הנולד  מתוכם,  ומקבל ביטוי במציאות הלכה 

למעשה :
 

כז. 

עצם ענין חייך,  אדם,  הוא משום שקבלת חיים מבורא עולם ישתבח

שמו,  וכל  רגע  וחלקיק  בחייך,   אפשר שיתקיים משום קבלת חיות

מבורא עולם. כל רגע וחלקיק בחייך מתקיים משום רצונו יתברך, אזי
רוצה בורא עולם ממך, אדם, ביטוי אמת הלכה למעשה :
 

הבורא בוחן את מידת  מעשינו ואת  אור  פנימיות  המעשה,  בחיבור 

עם  ז ו המציאות,   בזה  העולם,   באופי  אורות  המפגש   עם  שאר 

הברואים  והבריאה  כולה : 
 

כח.

כל  נשמה  והשפעתה  היחודית ­

על האדם לחבור השפעתו היחודית עם השפעתו היחודית של  חברו, 
ויחד  להשפיע  השפעות  ייחודיות  אל המציאות,  למען שמו יתברך 

ויתעלה :   כל אדם צריך בראש ובראשונה לחפש ענין יופי השפעתו

שלו מנשמתו שלו,  המחוברת  לבורא  עולם,  ביופי  הדרה  וגאונות

יצירתה,  ולקשר  זאת  באהבה  אל  המציאות : 

 

כט.

אל  תבחן את הדברים מהמקום בו אתה עומד,   משום  שאינך  שלם, 

ובחינתך טעות.   בחן את הדברים ביחס לבחינת האמת,  היא  תורתנו

הקדושה : נבחנים אנו ביחס למציאות השגה גבוה יותר,  ולא כראות

עינינו או דמיון מחשבתנו, ובזה הענין,  צריך לתקן  טעות  במחשבה,

ובראית המציאות יש לבטל מחשבות שוגות:  קלקול במציאות קיים,

ואל לנו להוסיף קלקול לקלקול,  והרי הקלקול קיים,  ועלינו להוסיף

תיקון לקלקול, ולתקן במקום שקולקל: אמן כן יהי רצון :
 

לג.

הכל  חבור   יחדיו   בנקודת   מציאות   עליונה,    וכל  הנשמות   וכל

התיקונים  קשורים,  תומכים  ונתמכים   בהויה   אחת   של   מציאות

נשגבת.   ובאם  חוטא  האדם,  ממשיך  ומוריד בכל ההויה  הכללית,

ובאים מיטיב האדם, מאיר ומעלה בכל ההויה הכללית. ובכך ענין כל

ישראל ערבים זה לזה,  חברים,  חבורים,  אחים זה לזה.  וכאשר זוכה

ומזוכה האדם,  והגיע וזכה לטעום מעץ החיים של הקדושה,  וללמוד

ולחבור עם תורתו הקדושה של  אבינו  שבשמים,  ישתבח שמו,  עליו 

לראות   עצמו   כשליח,  למען  הפצת  גדולת  רוממותו יתברך,   וטוב 

אורותיו להשפיע אל העולם, ובכך יעודו של אדם עלי אדמות :
 

לט.

האדם  בעבודת  בוראו,  מקבל שפע אורות מהבורא כפי עבודתו ותוך

נקיון כוונתו,  וסוגי האורות השונים,  הם שמותיו וכינויו של הקב"ה, 
המושפעים אל האדם מספירות עץ החיים.   הקב"ה משפיע לאדם כח 
וחיות,  כדי שיקיים מצוותיו "ואהבת לרעך כמוך".  אין  כוחות  אלה 
שייכים לאדם,  אלא ניתנים לו מהקב"ה כדי שיתן ויזכה את הרבים :
 

ם.

הבנה  יסודית  במחשבת  הבריאה ­ משום  שיהיה  קיים חסרון,  חוסר

שלמות, חוסר מנוחה, חוסר בריאות,  חוסר ביטחון,  או כל חוסר אחר 
ח"ו, יחפש האדם אחר השלמות,  אחר המלאות, אחר השלווה,  אחר

ההויה  המאוזנת,  וכל זאת ימצא האדם אך ורק מהאל יתברך,  חוסד

הכל : וירצה האדם וישאף למצב ההפכי מהחוסר, הוא המצב המלא, 
ומלאות ­ רק מה' יתברך :
 

םא.

החוסר האמיתי הקיים באדם הוא חוסר היכולת לתת.   בשל הריחוק 

מהאור,  בשל  קליפותיו,  החוסר  האמית י  של  האדם  הוא  החוסר 

בנתינה,  כשם  שנשמתו הפנימית רוצה להשפיע נתינה, וזהו  החוסר 

האמיתי של האדם :
 

םב.

אדם רוצה  ממון  יותר,  כדי להקים בית ופאר ותענוגות,   אך ברצון 

נשמתו  פנימה,   רוצה נשמתו לתת ולתת ולטרוח בגוף בזה  העולם, 

כדי להיות  מסוגלת  לתת :

 

םה.

מחשבת הזרע באדמה,  מקבל הזרע כוחות גדילה, וצומח עץ על כל
 שלביו,  ובמחשבת  הזרע  גם  פרותיו,  וזרעי  פרותיו,  ועצי  זרעיו: 
וכאשר מקבל הזרע כוחות גדילה חזקים נקיים וטהורים יותר, צומח
 גזע  חזק  עוד יותר,  וענפיו  גדולים  ומפותחים יותר, וטעם פרותיו 
טעים יותר, וזרעיו וזרעי זרעיו מוארים יותר :
 

סד.

הכח  לעשות  חיל  ניתן  מהקב"ה,   ובאם    מעשיך   טובים   יותר, 

ההשפעה שתקבל גבוה יותר.   ובזה הבסיס אנו מתפתחים, מיתקנים 

ומזדככים,  למען זכות יותר את הרבים. ובאין מעשים,  אין השפעה,

אין  גילויים.  את  השמש  מאיר הקב"ה בכל יום ללא קשר לעבודת 

האדם וללא התניה, וזהו סוג אחד של שפע,  אך אורות אחרים זכים 

ומטיבים בכל  הקשור  למעשי  האדם,  מקבל  האדם  בשל  מעשים 

טובים : 
 

קי.

הייה ישר בכל דרכיך ומוצא שפתיך רק אמת,  ומעשיך רק אמת, עזור
תמיד באהבה לרעך וקיים את  דבר  אלהיך, הנזר  מחטא,  אל תכעוס,
אל תרגוז, אל תפחד ואל תתבולל במחשבות ודרכי נכר.  אשריך וטוב
לך :
 

קיד.

בחינת המלכות היא העולם הזה,  וכאן מגיע כל התהליך לידי ביטוי,

וכל  שדובר   בספירות   עד   כה,   הרי  בא  כהכנה  לביטוי  הדברים

במלכות, בעולם הזה.  בספירת המלכות מקבל השפע ביטוי,   והאדם

מכוון בשפע למטרת עבודתו,  וקולטת  המלכות,  הנוקבא,  את  האור

הראוי, למען יתקן ויגשים האדם את מטרת הבראותו. במלכות יגשים
 ויקיים  האדם  את  דבר  תיקונו  הלכה   למעשה,   וזהו  ביטוי  קשר
הנושא,  וישלים  את  כל  בחינות  תיקונו  ויזכך  ויצחצח  את  דרכיו
ומעשיו  ויחבור  לשכינה  כאן  בעולם הזה, בדרך תורת האל למשה,
ויחבור החתן אל כלתו :

 

אמן כן יהי רצון, אמן ואמן :

 

 

תם ונשלם שבח לאל בורא עולם.

 

                                      
 

  פותח ע"י Guru4rent בניית אתרים      כל הזכויות שמורות © חברת אור אין סוף - מאז ומעולם   

מדריך עסקים   |   ברכה סרי   |   שלמה בר והברירה הטבעית   |   בניית אתרים